Marketingový plán je jednoduchý dokument, který vám pomůže přizpůsobit si podnikání podle vlastních představ. Získat nové zákazníky, vydělávat víc peněz, nebo se zbavit pocitu zahlcenosti a přepracovanosti.
Většinou se sestavuje na jeden rok, ale můžete si ho vyplnit i pro jednotlivý projekt, produkt, službu nebo sezónu. Není potřeba sepisovat složitý elaborát – většina funkčních marketingových plánů pro volnonožce a malé firmy nepřesáhne 4 strany A4.
Dává smysl si ho sestavit, pokud v podnikání nevíte, jak dál, chcete nabrat nový směr, nebo se ke mně chystáte na konzultaci. Nejlépe funguje, když si ho po sepsání vyvěsíte někam, kde ho budete mít stále na očích, a minimálně 1x ročně se k němu budete vracet.
Co vám přinese:
- vyšší zisk i obrat (vaše úsilí i finance budou nasměrovány tam, kde to k něčemu je),
- větší pocit kontroly (v každém okamžiku přesně víte, co máte dělat),
- jednodušší a jistější rozhodování („výhodné“ nabídky inzerce v klidu hodíte do koše)
Šablona (vzor) ke stažení
Jak si marketingový plán sestavit? Začněte tím, že si stáhnete šablonu marketingového plánu pro volnonožce nebo malou firmu. Je zdarma – není třeba zadávat ani e-mail. Šablona je k dispozici v pdf pro tisk, nebo ve Wordu pro vyplňování v počítači. Poslední soubor v pdf obsahuje vzorový marketingový plán, vyplněný pro fiktivní svatební agenturu.
Chcete podrobný návod?
Pořiďte si e-knihu Marketingový plán na pivním tácku. Krok za krokem vás provede sestavením marketingového plánu pro freelancera nebo malou firmu. Pomůže vám se nad vaším podnikáním zamyslet v širším kontextu. Poradí, co napsat do které kolonky. A také vás vybaví praktickými tipy, jak plán správně používat, aby skutečně přinášel očekávané výsledky.
Přečtěte si ještě tyhle články:
Vyhodnocení je důvod k oslavě
Rok se překlopil do druhé poloviny. Děti dostaly vysvědčení, většinou i nějakou tu odměnu, [...]
Cesta do hloubi zákazníkovy duše
„Poznejte svého zákazníka.“Tohle pravidlo se dočtete na začátku každé učebnice marketingu. Takže se zamyslíte [...]
6 důvodů, proč marketingové plány nefungují
„Marketingový plán? Tak s tím na mě nechoďte. Zkusili jsme to a bylo to úplně k ničemu.“ [...]
Jak se neminout cílem
O tom, že marketingový plán je základem celého podnikání, píšu docela často. Z toho samozřejmě [...]
SWOT analýza: jak a hlavně proč ji sestavit
Rozhodli jste se vnést do svého marketingu systém, ale nevíte, jak začít? Užitečným prvním [...]
Máte marketingový plán?
Tuto zdánlivě nevinnou otázku jsem položila na kurzu základů marketingu. Výsledky pro mě byly víc než [...]