Nebaví vás marketing? Možná i vy jste měli někdy chuť ho celý outsourcovat – někomu předat. Věnovat se své práci, kterou někdo jiný bude prodávat. Může takový přístup fungovat? To se dozvíte v tomhle videu. Ve druhém díle série Marketingové bludy se společně podíváme na další marketingové pověry, utkvělé představy a přesvědčení, které nám často brání úspěšně a spokojeně podnikat.
Možná až příliš často čekáme na spasení. Doufáme, že někdo přijde a náš produkt konečně prodá. A tak trochu se zbavujeme odpovědnosti. Jenže to nefunguje – nikdo druhý nemá takovou motivaci jako my.
V korporaci možná. Ale v malé firmě marketing předat prostě nejde. Na to je příliš součástí jádra podnikání.
Jak se tomuhle bludu vyhnout?
1) Nastavte si marketing tak, aby vás bavil.
2) Vybírejte si takové marketingové nástroje, které vám nejsou vysloveně protivné.
3) Nastavte si pravidelné milníky, 15 minut denně, hodina týdně, 3 hodiny měsíčně.
A jakou zkušenost s marketingovým outsourcingem máte vy? Zkoušeli jste ho někdy předat? A s jakým výsledkem? Prosím, napište mi komentář.
Určitě záleží na tom, kolik má podnikatel času na výkon samotného marketingu, marketingové agentury (specialisté) se marketingem zabývají dennodenně, mají zkušenosti ve více oborech, mohou pracovat efektivněji. Výhodu vlastní realizace spatřuji v kontrole toho co se dělá:)
Dobrý den,
mám k tomu další názor. Sama jsem pracovala pro několik malých firem jako outsourcovaný marketing.
Máte pravdu v tom, že je důležitá motivace a aktivní zapojení se do produktu či služby, což ale záleží na daném člověku. Já jsem třeba měla aktivní zájem o prodej služby či produktu, aby se dostal k zákazníkům nebo aby můj klient byl spokojen a jeho mediální obraz byl co nejlepší.
Nicméně není to jen o člověku, co se stará o ten marketing. Mám opačnou zkušenost. Nedostávala jsem informace od klienta, neměla jsem data a nemohla jsem tedy dobře dělat svoji práci. Jeho představy byly rozdílné, neuměl mi sdělit, co vlastně chce, atd atd… zabředla jsem tedy do slepého bodu a musela se s klienty rozloučit. K čemu mi byla moje motivace, moje snaha, když ze strany klienta se feedbacku nedostávalo…
Aby marketing mohl dokonale fungovat, musí být dokonale propojen a napojen na ostatní články firmy. Jinak to nemá smysl.
Hezký den,
Martina
Martino, děkuji za Vaši zkušenost! To je přesně to, co jsem se v tom videu snažila sdělit. Motivaci a aktivní zapojení musí mít KLIENT, neboli majitel firmy. Když to tak není, sebelepší markeťák se může snažit sebevíc. A je to marné. S tím napojením s Vámi úplně souhlasím.
Dobrý den,
oslovila mě odpověď Martiny. Mohli bychom se zkontaktovat, pokud ještě pracujete v oboru?
Děkuji.
Roman
Souhlasím. V malé a střední firmě určitě marketing nelze předat. Vše je se vším provázané.
Z druhé strany nikdo nemůže být odborníkem na všechno. Myslím proto, že je vhodné najímat odborníky na jeho části.
Ideální model vidím ve spolupráci s někým, kdo je schopen marketingové aktivity navrhnout, naučit a složitější (nebo jednorázové) věci udělat. Chce to najít tu správnou rovnováhu.
Jirko, souhlasím. Díky za komentář!