Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.

V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.

Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.

Minimální hodinová sazba vám pomůže:

  • přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
  • obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
  • rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
  • určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)

Přečtěte si ještě tyhle články:

  • Vysoce efektivní marketingový plán

Vysoce efektivní marketingový plán

Připadají vám knihy o marketingových strategiích a plánech příliš teoretické? Útlá publikace VEMP – Vysoce účinný marketingový plán od Petera Knighta (Grada, Praha 2007) je onou výjimkou potvrzující pravidlo. Jediné, co v ní najdete, je praxe, praxe a zase praxe.

Texty, které vydělávají peníze

I když to zní jako nadsázka, dobře napsané reklamní texty tu moc mají. Jaké vlastnosti dělají reklamní text úspěšným? Robert W. Bly jich ve svém článku The Fundamentals of Persuasive Writing uvádí celkem osm.

Očima, ušima, rukama

Také si kladete otázku, jak nejlépe oslovit své zákazníky? Samozřejmě způsobem, který nejlépe vyhovuje jejich naturelu. Což souvisí nejen s povahou, ale i se [...]

Jak napsat úspěšnou tiskovou zprávu

Tiskové zprávy jsou základním nástrojem public relations. Ať už s psaním tiskových zpráv teprve začínáte nebo si je chcete po nějaké době osvěžit, následujících šest tipů vám pomůže psát tiskové zprávy ještě efektivněji.

Taky používáte jen půlku hlavy?

Zní to možná podivně, ale v práci, a zejména v marketingu, který je v podstatě podmnožinou ekonomie, je to docela pravděpodobné. Lidský mozek, přesněji jeho šedá kůra, [...]

Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban