Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.

V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.

Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.

Minimální hodinová sazba vám pomůže:

  • přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
  • obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
  • rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
  • určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)

Přečtěte si ještě tyhle články:

Marketing v době krize

Možné postupy se dají v zásadě rozdělit na dva okruhy. Tím prvním je důkladná revize samotného základu vašeho podnikání, poslání, vize a dlouhodobé strategie. Druhý se týká samotných marketingových aktivit, jejich vyhodnocení a výběru těch, které skutečně oslovují zvolenou cílovou skupinu a přinášejí vaší firmě konkrétní výsledky.

Wanted: ideální klient

Někdo takový pravděpodobně neexistuje – podobně jako ideální agentura. Některé vztahy mezi pracovníky agentur a klienty přesto fungují lépe než jiné. Na straně agentury k tomu jistě přispívají zkušenosti a profesionalita. Může ale průběh spolupráce něčím ovlivnit i sám klient?

Mise: firemní poslání

Poslání neboli mise firmy je v podstatě prohlášením o tom, co firma dělá a jaký to má smysl. Dobře formulované poslání může být užitečným nástrojem nejen pro formulaci strategie, ale i pro každodenní manažerská rozhodnutí.

Jak rozeslat tiskovou zprávu

Napsali jste tiskovou zprávu nebo informaci pro média, a chcete, aby ji novináři použili, nebo alespoň hned nehodili do koše? Kvalitně [...]

Sedm zabijáků dobré reklamy

Jakých chyb se lidé nejčastěji dopouštějí při přípravě marketingových a komunikačních strategií? Zde je sedm nejčastějších z nich,

Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban