Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Fake it till you make it
Pravidlo „Fake it till you make it“ se používá k posílení sebedůvěry při veřejných prezentacích i k boji s depresí nebo závislostmi. V podnikání pak zejména v začátcích [...]
Krize v médiích, média v krizi
Na počátku bylo slovo. Loňská ekonomická krize zřejmě začala podobně jako evangelium svatého Jana. Slovo, a to konkrétně tištěné či vyřčené v médiích, v ní hrálo a hraje zásadní roli. Po první fázi, kdy média pomohla krizi nastartovat a pořádně rozjet, přichází druhé dějství. Krize ovlivňuje samotná média.
Marketing, hubnutí a magie
Tyhle tři věci zaměstnávají lidi už od pradávna. Vždyť kdo by nechtěl být krásný, mocný a bohatý! Ačkoli to zní nepravděpodobně, [...]
Krize jako příležitost
Současná ekonomická krize má pro řadu oborů stejné konsekvence – méně zákazníků a nižší poptávku. Aktivity, které mají poptávku podpořit, jsou ale [...]
Funky business? Navždy!
Dnešní trhy už nestojí na hmotě. To, co hýbe světem, už dávno není výroba, produkty, nebo dokonce suroviny. Skutečnou konkurenční [...]
Jak si najít čas na vlastní marketing
„Marketing? To nestíhám.“ Tahle odpověď v podstatě vyplynula z ankety, kterou jsem nedávno uspořádala na svých webových stránkách. Čas na vlastní marketing si dokážou najít [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban