Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.

V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.

Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.

Minimální hodinová sazba vám pomůže:

  • přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
  • obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
  • rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
  • určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)

Přečtěte si ještě tyhle články:

Bostonská matice

Jste výrobní či prodejní firma a máte v portfoliu větší množství produktů? Pak se pravděpodobně (alespoň občas) ptáte, jaký podíl má který z nich na celkovém [...]

Guerillový marketing

„Čas guerillového marketingu přichází tehdy, když už zákazník není ochoten reagovat na akce konvenčního marketingu, nebo se jimi dokonce cítí obtěžován,“ říká ve své [...]

Máte marketingový plán?

Tuto zdánlivě nevinnou otázku jsem položila na kurzu základů marketingu. Výsledky pro mě byly víc než překvapivé: ruku nezvedla ani polovina účastníků. [...]

Žeru brouky

Takhle moje kamarádka popisuje fenomén, v anglosaských pramenech známý jako Feast or Famine. Respektive jeho stinnou tvář. S tímhle jevem více či méně [...]

Sociální sítě: musíme tam všichni?

Tak už jsem tam taky. Pravda, odolávala jsem dlouho. Až přišla zakázka, pro kterou to bylo nezbytné. Tak jsem se přihlásila a radostně užívám výhod a občas i stinných stránek. Pravděpodobně jste tam taky, a pokud ne vy, dost možná vaše asistentka, bývalí kolegové, kamarádi a klienti. A s téměř 100% pravděpodobností taky vaše náctileté děti. Řeč je samozřejmě o Facebooku a sociálních sítích jako fenoménu dneška.

Webináře: jak školit v pyžamu

Tématem vhodného oblékání na školení se zabývá každá druhá příručka pro lektory. Přesto - dnes už můžete klidně školit v pyžamu, v trenýrkách či dokonce v teplákách, a klidně si k tomu vzít i pantofle. Taky vlastně vůbec nemusíte vstávat z postele. Vaši studenti či posluchači to dost možná udělají stejně. I v Čechách už totiž můžete využívat technologii školení přes internet - tzv. webináře.

Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban