Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Jak se neminout cílem
O tom, že marketingový plán je základem celého podnikání, píšu docela často. Z toho samozřejmě vyplývá další otázka, totiž jak takový [...]
K čemu vám pomůže poslání
„Nejste vy na to poslání nějaká umanutá?“ ptají se mě občas účastníci marketingových kurzů. No, nejspíš na tom něco bude. [...]
SWOT analýza: jak a hlavně proč ji sestavit
Rozhodli jste se vnést do svého marketingu systém, ale nevíte, jak začít? Užitečným prvním krokem je zmapování všech faktorů, na [...]
Znáte svou konkurenční výhodu?
Tuhle otázku kladu na marketingových kurzech ráda a často. A pravidelně na ni dostávám stejnou odpověď: je to kvalita, spolehlivost a individuální přístup. [...]
Nejčastější marketingové omyly
Drobní podnikatelé v Česku určitě nemají zrovna na růžích ustláno. Ale to nic nemění na tom, že si občas šlapeme po štěstí [...]
10 důvodů, proč (ne)být na Facebooku
Také už máte firemní stránku na Facebooku? A pokud ne, každý vás přesvědčuje, že kdo na největší sociální síti není, jako [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban