Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
7 kroků, které vám usnadní začátek podnikání
Rozhodli jste se podat výpověď v práci a vydat se na volnou nohu? Pak už možná také řešíte, kde a jak shánět zákazníky. [...]
Chcete mít více zákazníků? Uberte.
Píšete dva články týdně. Vydáváte firemní časopis. Jste na Facebooku, LinkedIn, Twitteru, Instagramu, Pinterestu, Foursquare i Google Plus. Týdně posíláte dva [...]
Tři časté nemoci firemních webů a jak na ně
Nějakou formu webové prezentace využívá naprostá většina firem. Když je web zdravý, prodává, láká nové zákazníky a vůbec dobře plní marketingové [...]
10 lekcí za 10 let podnikání
Letos 20. října to bude právě deset let, co jsem opustila jistotu stálého zaměstnání a vydala se na volnou nohu. Ze začátku [...]
Marketingový plán podle cyklu
Pánové prominou, tenhle článek je převážně pro ženy. Na rozdíl od mužů jsme totiž my ženy cyklické. Na to, co [...]
Nebojte se zvýšit cenu
Už dlouho cítíte, že byste se do toho měli pustit. Je vám jasné, jak moc byste to právě teď potřebovali [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban