Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Co mě můj šatník naučil o marketingu
Nemám co na sebe. Ten pocit mě pronásledoval řadu let. Přitom jsem vlastnila víc než metrovou skříň plnou sak, kalhot, [...]
Doména: jak ji získat a na co si dát pozor
Firma pana Peterky byla zatím ještě malá, ale dařilo se jí. Prodával kolotoče. S radostí sledoval, že mu začaly chodit poptávky [...]
9 signálů, že je lepší zavřít firmu
Úkolem marketingového poradce je většinou pomoci postavit firmu zpátky na nohy. Přesto už jsem několikrát za svou praxi doporučila přestat [...]
Cíle, které vám sabotují podnikání
Prosinec. Do podnikání vnáší namísto klidu stres za stresem. Když konečně zvládnete vrchol sezóny, je třeba ještě napéct, uklidit a nakoupit [...]
5 podnikatelských strachů a jak na ně
„Dělat kurzy? Mluvit před lidmi není nic pro mě.“ „Já bych tu knihu napsal, ale vůbec na to nemám čas.“ [...]
Praporky nejsou všechno
Máte nápad na skvělý produkt. Spoustu času a peněz investujete do vývoje. Pak ještě nějakou dobu vylepšujete a ladíte detaily. Až produkt [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban