Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Kouzelné otázky: Zuzana Bartůšková
Které nástroje fungují skutečným podnikatelům? A co se můžete naučit od marketingové čarodějnice? O tom je videosérie Kouzelné otázky. Tentokrát s účetní specialistkou [...]
Braňte svou značku
Jak vybudovat značku řeší asi většina z nás, ale umíme ji také chránit? A jak taková ochrana značky v praxi vlastně vypadá? To [...]
Marketingové bludy: freelancing je kariérní sebevražda
Volnonožec je člověk, který si neumí najít pořádnou práci. Na volné noze se totiž nedá vydělat. A vůbec – freelancing se [...]
Work-life balance a život na volné noze
Posledních zhruba deset let se začíná stále hlasitěji a aktivněji řešit problematika tzv. worklife balance, neboli nalezení rovnováhy mezi osobním a pracovním životem. [...]
Marketingové bludy: Živnostník nepotřebuje grafický styl
Pojmy, jako je jednotný grafický styl, vizuální identita, CI nebo grafický manuál, si většinou spojujeme s velkými firmami. Hodí [...]
Kouzelné otázky: Olga Rochowanská
Které marketingové nástroje fungují skutečným podnikatelům? A co vám může přinést spolupráce s marketingovou čarodějnicí? O tom je nová videosérie Kouzelné otázky. Do [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban