Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Kouzelné otázky: Pavla Vedralová
Hostem dalšího dílu Kouzelných otázek byla Pavla Vedralová. Její oční Optiku Anděl, kde se doslova s andělskou péčí věnuje svým zákazníkům, najdete [...]
Marketingové bludy: SEO stačí zapnout
Pořídíte si webové stránky, pak zapnete SEO … a už jedete. Funguje to takhle? Je optimalizace pro vyhledávače vůbec něco, co [...]
3 kroky, jak začít psát lepší texty pro web
Píšete newslettery, články na blog nebo titulek na homepage? Tak si na chvíli přestaňte hrát se slovy a zkuste změnit [...]
Jak si zjednodušit marketing
Tenhle rozhovor jsme natočili v létě 2015 s Jiřím Rosteckým z magazínu Mladý podnikatel. Popisuji v něm potíž, [...]
7 rozšířených mýtů o cílové skupině
Cílová skupina jsou vaši potenciální zákazníci. Čili lidé, kteří mají možnost a chuť kupovat vaše výrobky a služby. Dobře si určit cílovou [...]
Čtyři důvody, proč lidé chválí, ale nekupují
Chvála je skvělá věc. Motivuje, naplňuje nás energií, inspiruje. Ale účty nám nezaplatí. Svůj byznys, produkty a marketing bychom neměli stavět [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban