Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Marketingové bludy: ke všem zákazníkům se chovejte stejně
Ke všem zákazníkům se máme chovat stejně. Protože platí – náš zákazník, náš pán. Bez ohledu na to, jací zákazníci [...]
Co je marketingový mix
Marketingový mix je soubor taktických nástrojů – výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků [...]
Hledáte partnera do firmy?
Stejný příběh jsem v poslední době slyšela několikrát. „Mám vymyšlený produkt a založenou firmu. Ale nejsem obchodník a marketing mi také nic neříká. [...]
7 mýtů kolem e-shopů
Říkáte si, že by bylo skvělé mít vlastní e-shop, ale zatím váháte? Založení a vedení e-shopu je čím dál tím snazší, hlavně [...]
Tarot v podnikání
Kolikrát už se vám stalo, že jste se dívali na film, četli knížku nebo naslouchali vyprávění jiného člověka, a najednou vás [...]
Jak oslovovat zákazníky? Vytvořte si persony
Co je to vůbec zač, ten váš zákazník? Odpověď „žena 30–40 let, žijící ve velkém městě“ nestačí. Abyste mohli mluvit [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban