Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Jak sestavit marketingovou strategii
Pokud jste se někdy snažili sestavit marketingový plán, dost možná jste narazili na to, co vlastně vyplnit do kolonky Strategie. [...]
Petra Dolejšová: Nejčastější právní přešlapy v praxi marketéra
Neznalost zákona neomlouvá. Takto často uvádím své semináře, určené zejména uším a očím marketérů. Že marketéři intuitivně tuší, kudy vedou jejich [...]
5 věcí, které potřebujete vědět o svých zákaznících
Chcete-li úspěšně prodávat své produkty a služby, potřebujete si dopředu ujasnit, kdo by je měl kupovat. Neboli kdo je váš srdcový [...]
Poznejte svůj chronotyp
Občas se mě někdo ptá, jestli může přijít na konzultaci v osm ráno. Odpovídám, že ne, protože na plnou mentální kapacitu [...]
Jste lovec nebo farmář?
Moderní volnonožec nebo živnostník je do značné míry v situaci pravěkého lovce. Každý den se musí vydat ven a něco ulovit. Kdysi [...]
Budování značky podle živlů
Jednou z oblastí, kde se dá dobře uplatnit typologie podle živlů, je nastavení osobní značky. Zejména u volnonožců a živnostníků platí, že aby [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban