Tento kalkulátor vám umožní zjistit vaši minimální hodinovou sazbu (MHS). Výsledkem je minimální cena za hodinu vaší práce, která nebere v úvahu požadovaný zisk.
V drobném podnikání je těžké odlišit firemní a soukromé náklady. Proto je počítejte dohromady . Jako základ berte náklady na celou domácnost a všechny osoby, které s vámi žijí. Podíl ostatních na společných výdajích v předposledním kroku odečtete.
Vyplnění formuláře vám zabere 5 – 20 minut, podle pozornosti, kterou jste ochotni mu věnovat. Zadané informace slouží pouze vám, nikam se neukládají a nikdo jiný je nemůže zobrazit.
Minimální hodinová sazba vám pomůže:
- přesněji určit cenu konkrétní zakázky (máte jasné číslo, kterým můžete násobit hodiny práce)
- obhájit si svou cenu před zákazníkem (když víte, jaké je vaše minimum, lépe se vám argumentuje)
- rozhodnout, které zakázky vzít a které zdvořile odmítnout (všechny, které na hodinu vycházejí níž než vaše MHS)
- určit, které práce delegovat (obecně ty, které dokážete pořídit za nižší cenu, než je vaše MHS)
Přečtěte si ještě tyhle články:
Časté otázky a odpovědi
Kdysi na střední škole jsem byla o prázdninách na brigádě v turistických informacích. A asi mi to zůstalo. Protože neustále odpovídám [...]
Marketingové bludy: kvalita se prodává sama
Stačí mít kvalitní produkt nebo službu a zákazníci si vás najdou sami. Není potřeba pro to nic dalšího dělat. Jak říká [...]
Marketing pro extraverty
Někteří lidé jsou přirozeně společenští, vyhledávají sociální kontakty a mezi lidmi se cítí jako ryby ve vodě. Jiným je lépe o samotě. [...]
Má smysl se řídit intuicí?
„Zpočátku jsem řešil věci intuitivně.“ „On má takový intuitivní přístup.“ „Intuitivně řídí své finance.“ Podobných vět jsem si poslední dobou [...]
7 kroků k plánování obsahu na příští rok
Prosinec je pro řadu drobných podnikatelů obdobím největší hektiky. Pokud pracujete ve službách jako já, možná to máte jinak. Protože [...]
Miroslav Princ: Jak v marketingu používat telefonování
Telefonát dnes už není jeden z mála, ale spíš jeden z mnoha prostředků, které můžete využívat při obchodní komunikaci s klienty a zákazníky. Oproti elektronickým [...]
Spolupracovali: Martin Perlík a David Karban