Vlastní webové stránky jsou pro většinu firem základním nástrojem prezentace na internetu. Proto by měly image firmy posouvat pozitivním směrem, a ne dělat dobrému jménu firmy ostudu. Podle jakých kritérií ale webové stránky hodnotit? Jako vodítko může sloužit například následujících sedm bodů.
1. Plní vaše cíle
Hlavním kritériem hodnocení vašeho webu je, nakolik stránky plní cíle, které jste si stanovili. Pomáhají vám získávat zákazníky, budovat dobré jméno v oboru, nebo vyvolávat zájem o produkty nebo služby, které nabízíte. A jejich návštěvnost odpovídá vašim očekáváním.
2. Jsou hezké
Grafika webu musí zákazníka přinejmenším zaujmout. Měla by být atraktivní a vypovídat o oboru, ve kterém podnikáte. První dojem máte příležitost udělat jen jednou…
3. Nabízejí užitek
Zákazníci chodí tam, kde nacházejí nějaký prospěch. Zajímavý obsah má moc je na stránky přitáhnout a dokonce je přimět, aby se vraceli. Fungují aktuální informace z oboru, rady, návody a tipy, interaktivní testy, rejstříky a slovníčky, citáty nebo cokoli dalšího, co vaši čtenáři mohou prakticky využít.
4. Dají se najít
Funkční stránky se dají na internetu snadno vyhledat, pokud zadáte relevantní klíčová slova. K tomu je většinou potřeba optimalizovat stránky pro vyhledávače. Ještě před pár lety bylo trendem přizpůsobovat webové stránky víc vyhledávačům než lidem. Dnes už i roboti preferují to, co vyhovuje člověku.
5. Jsou použitelné
Na kvalitním webu velmi rychle najdete to, co hledáte. Všechny prvky na stránce jsou dobře čitelné a na první pohled poznáte, co je menu nebo kde je například kontakt. Vlastnosti, které činí web snadno ovladatelným, se označují souhrnným názvem použitelnost.
6. Komunikují
Doba, kdy stačilo mít webové stránky jako jednosměrnou hlásnou troubu směrem k zákazníkům, už je dávno pryč. Internet je především komunikační médium, takže jeho prostřednictvím můžete (a dokonce musíte) zákazníkům i naslouchat.
7. Jsou přístupné
Prohlížíte si stránky v mobilu? Nebo používáte hlasovou čtečku? Kvalitní webové stránky by se měly bez problémů zobrazit nezávisle na použitém zařízení či softwaru. Tzv. přístupnost je u nás závazná jen pro stránky veřejné správy, ale … proč se zbytečně okrádat o zákazníky?
Ať už webové stránky máte nebo teprve plánujete jejich zřízení, uvedených sedm pravidel se rozhodně vyplatí vzít v úvahu.
Foto Christopher Gower, Unsplash
Mozna bych zduraznil vice hodnotu kvalitniho obsahu, protoze to co tu pises splnuje i spousta webu, ktere maji diskutabilni uroven obsahu.